Vždy je zapotřebí originálu veřejné listiny.
Konzultace, rady, doporučení, zeptejte se nás.
Volejte +420 296 348 348 GSM +420 602 276 400
rodné, oddací listy; úmrtní list, způsobilost, registrované partnerství, prohlášení o vycestování ze země
výpisy z obchodního rejstříku, výpis z trestního rejstříku
Potvrzení o vykonané praxi, certifikáty o praxi, zaměstnání
Prohlášení o náboženské víře;
Obchodní listiny (daňový domicil, finanční zprávy)
Zdravotní výkazy, dokumenty pro pojišťovnu;
Zápisy, úřední listiny, a množství dalších druhů veřejných listin
„Cizí listiny, které mají být použity v České republice, ověřují orgány příslušného státu a zastupitelský úřad České republiky v příslušném státě. V určitých případech může být cizí listina ověřena též Ministerstvem zahraničních věcí České republiky. Veřejné listiny, které byly vydané na území jiného státu a považují se za právoplatné v daném místě, mohou se považovat za veřejné listiny také na území České republiky, jestliže jsou opatřeny předepsanými ověřeními. Tato povinnost vyplývá z § 12 zákona č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém, ve znění pozdějších předpisů.
Občan se obrací na zastupitelský úřad v záležitostí vydání veřejných listin na základě Haagských úmluv o civilním řízení, které umožňují konzulární styk. „Rozdíl proti diplomatickému styku je v tom, že Ministerstvu zahraničních věcí České republiky předá dožádání příslušnému českému konzulárnímu úřadu (konzulární oddělení českého zastupitelského úřadu). Ten předá dožádání podle haagských úmluv o civilním řízení orgánu označenému příslušným smluvním státem. Urychlení je v tom, že odpadá postoupení dožádání úřadu pro zahraniční věci cizího státu.“
Apostilizací a legalizačním procesem se zabýváme již několik let, získala jsem aprobaci obhájením Disertační práce na téma: Legalizace veřejných listin pro účely jejich použití v zahraničí. Ambicí je pokračovat v doktorandskému studiu v rámci dané problematiky.
Setkávám se s případy požadavků legalizací listin zákazníků osobně, kde jsou zkonzultovány záležitosti, okolnosti a procesy vyřízení veřejné listiny. V individuálních případech se jedná o legalizace matričních dokladů, a ponejvíce svateb či rozvodových rozsudků. Ve firemní sféře se jedná o obchodní listiny, kde je zapotřebí součinnosti státních institucí a vyšších orgánů moci.
Není pravidlem abychom zasílaly procento ze získaných finančních prostředků na neziskový sektor, či charitativní projekty. Osobně se účastním na dobročinných pomocích na místě (aktuálně povodně Jeseník 2024), a přispívám aktivní účastí a zapojením se finančně do daných jednotlivých projektů. Nejsem politicky disponovaná osoba, respektujeme všechny druhy národností, náboženství a víry, a svobodu slova.
Apostilizace veřejných listin v naší společnosti je rychlá a jednoduchá. Stačí nám předat listinu, kterou chcete apostilovat a o všechno se již postaráme. Litinu zasíláme také i poštou, DHL či jinou kurýrní službou.
Proces trvá obvykle do 20 pracovních dnů a úředně ověřenou listinu Vám následně doručíme. Při větším množství listin Vám rádi připravíme individuální cenovou nabídku.
Proces trvá obvykle do 20 pracovních dnů.
Cenově apostila od: 14.000,-kč. Při větším množství listin Vám rádi připravíme individuální cenovou nabídku.
Díky našim zkušenostem a spolupráci s veřejnými orgány zajistíme rychlou a profesionální apostilizaci Vašich dokumentů.
Potřebujeme originály listin. Můžete nám přinést osobně na adresu sídla:
JSV – Jana Švihlová
Václavské náměstí 808/66
Praha 1, 110 00, česká republika.
A nebo nám zaslat poštovní cestou.
Vyzvednutí funguje ve stejném režimu.
Váš dokument, listina musí obsahovat náležitosti dané zákonem a splňovat veškeré požadavky veřejné listiny. Originál listiny musí mít razítko a podpis daného veřejného orgánu, který ji vydal. Nesmí se jednat o opis (pouze notářsky ověřenou kopii) či duplikát.
Prvotní informací pro legalizační proces je vždy: země určení listiny. Zjednodušeně právní systém využívá 3 nástrojů legalizace, apostila:
Veškeré nutné dokumenty si od Vás převezmeme, je možné i podepsat prohlášení o převzetí listiny. Ze strany naší společnosti je Vám poskytnutá cenová kalkulace za legalizaci – Apostila – notářské ověření a možnou superlegalizaci. Poplatky (kolkové známky na ministerstvech, poštovní poplatky a poplatky ambasád – budete o nich informováni průběžně). Informujeme předem, že je možné navýšení finančního poplatku na daném velvyslanectví a nebo uzavírky či nemožnosti (v rámci politických, pandemických, aj.opatření)
Naše cena je závazná a konečná. Jsme plátci DPH 21% sazbou.
Naše společnost zajišťuje legalizační a superlegalizační proces, Souhrnný balíček služeb, kdy nám donesete (nebo pošlete) originál veřejné listiny. Zajistíme na něj i soudní – úřední překlad do slovenského jazyka. Překlady do anglického jazyka jsou vyhotoveny v rámci 1 – 2 pracovních dnů.
Uznávání rozhodnutí vydaných veřejnými orgány jiného státu je upraveno v právních předpisech Evropské unie. Také obsahují mezinárodní smlouvy a ve vnitrostátních právních předpisech. Před vnitrostátními předpisy mají přitom přednost unijní předpisy a mezinárodní smlouvy (dvoustranné i vícestranné). Až ve věcech, na které tyto prameny práva nedopadají, se použije český zákon, tedy zákon č. 91/2012 Sb., o mezinárodním právu soukromém. V celé řadě případů je proto uznání cizího rozhodnutí v České republice automatické a není třeba zvláštního rozhodnutí o uznání.
Institut E-app, kde proces byl zahájen v roce 2006 Haagskou konferencí o mezinárodním právu soukromém a Národním notářským sdružením Spojených států amerických s cílem podpořit vydávání elektronických apostil (tzv. e-Apostilles) a provozování elektronických rejstříků apostil, k nimž mají příjemci přístup on-line, aby ověřili původ obdržené apostily (tzv. e-Registers). Od té doby mnoho příslušných orgánů zavedlo jednu nebo obě tyto složky, čímž stvrdily místo Úmluvy o Apostile v elektronickém věku. S ohledem na úspěch programu byl v lednu 2012 změněn jeho název na Apostille Program (projekt elektronické apostily). Zvláštní komise na svém zasedání v listopadu 2012 uznala pozoruhodný pokrok v zavádění e-APP od svého zasedání v roce 2009, čímž posílila efektivní a bezpečné fungování Úmluvy (viz C&R č. 3).
S touto podporou zahájila Haagská konference a NNA v roce 2006 (tehdejší) pilotní projekt elektronické apostily. Cílem e-APP je podporovat a pomáhat při zavádění levných, provozních a bezpečných softwarových technologií pro: • vydávání elektronických apostil („složka e-Apostille“) a provozování elektronických registrů apostil, k nimž mají příjemci přístup on-line za účelem ověření původu papírových apostil nebo elektronických apostil (e-Apostilles), které obdrželi („složka e-Register“).
S ohledem na tento vývoj se zasedání zvláštní komise v roce 2003 dohodlo, že používání moderních technologií by mohlo mít pozitivní dopad na fungování Úmluvy o Apostile. Dále uznala, že ani duch, ani litera úmluvy nepředstavují překážku pro používání moderních technologií a že působení Úmluvy by mohlo být dále posíleno spoléháním se na tyto technologie (viz C&R č. 4).